...mutiara kata...

Kecantikkan abadi terletak pada keelokan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya.
~Hamka~

Monday 5 February 2007

Sungai Singapura

oleh Ahmad, 5D

Sungai Singapura mengandungi banyak sejarah. Aku terkilan melihat perubahannya. Hari ini aku ke Sungai Singapura bersama keluargaku.

Aku boleh menikmati pandangan Merlion, laut dan banyak lagi. Aku bagaikan mahu menaiki kapal penumpang. Sungai itu sangat panjang. Di dalam sungai itu terlihat banyak ikan. Apabila aku lihat ikan, aku teringat makan ikan masin.

Setelah itu, kata ibuku, aku bersama keluargaku akan menaiki kapal penumpang. Waktu aku dan keluargaku sedang melihat air, seekor ikan lompat keluar dari air lalu seekor burung yang melihat telatah burung itu pun memakannya.

Setelah kapal penumpang itu tiba, semua orang keluar dari kapal itu sambil bercakap dengan temannya. Setelah itu, aku dan keluargaku pergi beli makanan untuk dimakan di rumah.

Setelah itu, aku dan keluargaku harus pulang kerana sudah jam enam. Sungai Singapura sangat indah dan cantik. Aku ingin mengunjungi Sungai Singapura sekali lagi pada masa hadapan.